פרידה מחיתולים 🚽

1.4.2023

פרידה מחיתולים 🚽

לקראת חודשי האביב הורים רבים חושבים על פרידה מחיתולים. לפני שמתחילים את הפרידה עצמה חשוב לפתח אצל הילד מוכנות לפרידה על מנת להפוך את התהליך עצמו לברור וקל יותר עבור הילד.

איך עושים זאת❓

1️⃣ לפני תקופת הפרידה חשוב להעביר את "זירת ההתרחשות" לחדר השירותים. החלפת החיתול, ההתנקות וכל הפעולות הקשורות בכך, חשוב שיקושרו עם המקום המיועד להן, ולכן רצוי לשנות את הרגלי הטיפול בילד מן השידה, מן השטיח ומהחדר, אל חדר השירותים במצב עמידה ולא במצב שכיבה.

2️⃣ חשוב לקדם תפקודים עצמאיים בתהליך החלפת החיתול לפני תחילת תהליך הפרידה כמו שיתוף הילד בהבאת חיתול נקי, עזרתו בהתפשטות ובהתלבשות 🩳🩲(כדאי להשתמש בבגדים גדולים ונוחים), זריקת החיתול המלוכלך לפח ושטיפת ידיים 🤲. כדאי לחבר את תהליך הפרידה להתנהגויות אחרות של הילד המעידות על עצמאות, מסוגלות עצמית ויוזמה כמו אכילה 🥣 שינה, התארגנות, משחק ועוד.

3️⃣ יצירת ארוחות מסודרות וקבועות במהלך היום אשר משפיעות על יציאות מסודרות 💩.

4️⃣ לפני תהליך הפרידה מומלץ להחליף חיתולים באופן תדיר, כך שהילד יעדיף את התחושה של להישאר יבש.

5️⃣ שיקוף מילולי חיובי לסימנים הקשורים בעשיית צרכים - כאשר אנו רואים כי הילד צריך לעשות את צרכיו או בזמן שהוא עושה או לאחר שעשה את צרכיו (עדיין בחיתוליו), חשוב להתייחס לתהליך כדי לעזור לילד לפתח מודעות לתחושות שלו. לדוגמא: "אתה עושה קקי, איזה יופי" או "יופי, עשית קקי, בוא נפתח את החיתול ונראה אותו" 👏

6️⃣ משחק תחושתי: חשוב לתת לילד לשחק עם חומרים כמו בצק ופלסטלינה, צבעי ידיים, חימר , חול, בוץ או בעיסת נייר. משחק כזה עשוי לעזור לו להתגבר על הקושי בשחרור היציאות ובפרידה מהן.

7️⃣ משחקי דמיון עם בובות 🧸

8️⃣ הקראת סיפורים בנושא או הכנת סיפור חברתי.📖

הכנה זו תקדם את הילד לעבר תהליך פרידה מוצלח יותר 🙏

חדשות נוספות