סרטון תדמית למילמן

5.12.2021

כדי לצפות בסרטון יש להיכנס לאתר שלנו:

https://www.milman-center.org.il/#video

תמר אקהויז האנימטורית המוכשרת שיצרה את הסרטון מספרת על תהליך העבודה המרתק והייחודי שעברה במהלך יצירתו:

🌷 מהו האתגר המקצועי ביצירת סרטון למקום שמטפל ומאבחן ילדים עם הפרעה התפתחותית על רצף האוטיזם?

האתגר האישי שלי היה קודם כל לעשות סרטון קידום כשמדובר במקום שהמוצר שלו הוא לא מסחרי. כלומר, מדובר במשהו אחר. מלבד החשיבות הרבה של מילמן למשפחות ולעובדים, אני מרגישה שכשמדברים על פתרונות או מסגרות לילדים עם צרכים מיוחדים זה בכלל משונה לדבר על מוצר. אז בעצם צריך ליצור סרטון שמקדם את המקום אבל מצליח להעביר חוויה ותהליך אישי שהמשפחות והילדים עוברים בו, וכמובן לשמור על כנות ולא לפאר ולמכור. מצד שני, זה לא פרויקט אמנותי אישי שלי וכן יש מטרות ברורות מאחורי היצירה שלו, למשוך את הצופים פנימה בעניין, לעורר סקרנות ולספק את המידע הרלוונטי.

🌷מה היה תהליך העבודה?

לאחר שהכרתי את הצוות וסיירתי במקום, והעובדות הנפלאות הסבירו לי וענו לי על כל שאלה שעלתה, חשבתי שהדרך הכי טובה לשמור על כנות ובו זמנית ליצור סרטון אינפורמטיבי, תהיה ליצור מעין סרטון עדות של אמא שילדיה מטופלים במרכז מילמן, זאת מתוך אמונה בעבודה שהם עושים.

ואכן נפגשתי עם אחת האימהות, ישבנו יחד והיא שיתפה אותי בחוויה האישית שלה ושל משפחתה בזמן שהקלטתי וצילמתי. בשבילי זה היה מרתק וקיבלתי מעל ומעבר למה שציפיתי.

🌷איזו טכניקה בחרת ליצירת הסרטון?

השלב הבא היה להכין סרט מההקלטה שלה ומסרטונים מתוך טיפולים שהצוות שלח לי. בחרתי בטכניקה שנקראת רוטוסקופ - אנימציה שבה עוברים על וידאו - על מנת לשמור על הפרטיות של הילדים אך לא לאבד את המימד הריאליסטי של הצילומים. בכך קיוויתי להכניס את הצופים לתוך הטיפולים עצמם ולספק את המידע על היומיום שבמרכז למי שמתעניין.

🌷איך את מסכמת את החוויה שלך?

זאת היתה חוויה מאוד שונה מסרטוני קידום אחרים שהתנסיתי בהם, גם מבחינת החופש שניתן לי להתבטא כיוצרת וגם מבחינת התוכן. החיבור הרגשי לנושא הוא פריבילגיה של ממש.

הפורטפוליו של תמר: https://tamareck.myportfolio.com/

חדשות נוספות