🌼 טיפים להתמודדות 🌼

8.11.2023

זמן מלחמה, חוסר וודאות, תסכול, חששות וחוסר אונים 😦

בליל של רגשות ודאגה כנה לגבי העתיד לבוא, מתי הלחימה צפויה להסתיים? איך נתמודד? מה עתיד להיות?

אף אחד לא באמת יודע מה יהיה ולכן הכנו עבורכם מספר הצעות להתמודדות טובה בזמן המלחמה, עבורכם ועבור הילדים:

🔴 הקפידו על שגרה.

מצב חירום הוא זמן של אי-ודאות, המאופיין בתחושה של חוסר שליטה. סדר יום קבוע מפחית את תחושת חוסר השליטה. גם כאשר נמצאים בבית ולא הולכים למסגרת חינוכית או לעבודה חשוב לקום בבוקר, לצחצח שיניים, להחליף בגדים ולאכול ארוחות בזמנים מסודרים. כך גם בשעות הערב, כדאי לשמור על טקס שינה קבוע ומוכר ובשעות רגילות.

🟠 הגבילו את החשיפה לחדשות למרות הרצון להיות מעודכנים - חשיפה מוגברת לחדשות מעוררת חרדה ואי שקט פנימי.

🟡 למרות השאיפה לשמור על שגרה זכרו כי בתקופות חירום עלולים להיות שינויים בהתנהגות ולכן שימרו על מידה של גמישות בהתאם לצרכים המשתנים.

🟣 הילדים חשים את המצוקה והחרדה שלנו גם אם הם לא חשופים אליה באופן ישיר. היו קשובים לרגשות שהילדים מעלים ועודדו אותם לבטא אותם, במילים, ציור או משחק.

🟢 היעזרו במשפחה, חברים ואנשי מקצוע כדי לייצר תחושה עוטפת ומרגיעה.

🔵 ספקו לילדים תפקידים שיעניקו להם תחושת שליטה וביטחון. מתן משימות קטנות ותפקידים לילדים ייתנו להם תחושה של שליטה וביטחון, יסייעו להם לא לשקוע בתחושות של פחד ויעניקו תחושה של הצלחה - לכן חשוב לתת תפקיד לכל אחד מהילדים בבית, בהתאם ליכולתם ולרמת התפתחותם.

במסגרת זו, נדגיש את יכולתם להתמודד עם האירועים, נחשוב ביחד איתם מה יהיה התפקיד שלהם בעת התרעה, ונעודד אותם להיות פעילים ולנקוט יוזמה. כך למשל, אפשר למנות אותם כאחראים לספירת כל הנכנסים למרחב המוגן בעת קבלת התרעה, להודיע מתי חלפו 10 דקות מרגע הכניסה למרחב המוגן, להפעיל את האח הקטן במהלך השהייה במרחב המוגן, או להתקשר לסבא וסבתא כדי לעדכן שהכל בסדר.

מייחלים לשגרה ברוכה בהקדם. אמן ❤️🙏

חדשות נוספות